Tre podcasts

 Jag önskar ibland att jag vore bättre på att lyssna på saker. Alltså musik och podcasts. Jag är en sån där person som efter några timmar ensam hemma kan komma på att "det är väldigt tyst här". Jag vet att många är sådana att de sätter på musik direkt när de kommer hem eller nästan alltid har musik i lurarna. Jag glömmer bort att roa mig med sånt men jag håller på att "bättra mig" eller vad man nu ska kalla det. Framförallt är jag bättre på att lyssna på podcasts och jag tänkte tipsa om tre stycken som jag lyssnar mycket på just nu.
 
Värvet.
Kristoffer Triumf intervjuar kända och (för mig och kanske även för andra) okända människor. Inom alla branscher. Ett riktigt bra sällskap på långpromenaden. Hans intervjusätt tilltalar mig och det känns som att alla intervjuer är öppna och ärliga. Barar att börja botanisera bland alla 158 intervjuer som redan är släppta.
 
Ronden.
"Tre läkare. Ett samtal. Ingen ordning." En podcast som jag har lyssnat på nästan från deras start. Kanske för att drömmen längst där inne egentligen var att bli läkare men egentligen mest för att jag tycker att sjukvård överhuvudtaget är så intressant och jag lär mig något spännande varje gång.
 
Källan.
 Det nyaste tillskottet i min podcastapp. Sandra intervjuar inspirerande bloggare (och är även inspirerande själv såklart!) och varje gång blir jag så himskans pepp men även lite (om jag ska vara ärlig) "men ååhh sån där vill jag också vara". Vill vara mer kreativ, hitta mer inspiration och hitta min egen nisch. Men den enda som kan göra något åt det där är ju jag själv så jag väljer att fokusera på peppen som uppstår efter (och under) ett avsnitt. 
 
Så. In och lyssna om ni inte redan har gjort det. Och tipsa gärna om favoritpodcasts!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera här: