Listan om sommaren

Juni säger hej imorgon. Den första sommarmånaden. Maj har ju verkligen bara regnat bort med ett litet antal solglimtar så jag hoppas på att det vänder nu. Jag kommer dock inte ha semester förrän i augusti men jag tänker att jag ändå ska försöka utnyttja alla icke-jobbtimmar till max denna sommaren. Här kommer en liten egenknåpad lista om mina tankar kring sommaren.
 
I sommar vill jag..
..äta: Jordgubbar, mjukglass, färskpotatis. Ja, det vanligt somriga liksom.
 
..läsa: En klassiker och avsluta triolgin om Maj. Okej då, det lär väl bli en och annan inredningstidning också och möjligtvis en sån där feelgood-roman som man läser ut på en dag. Ja, så blir det nog.
..göra: Ha picknick efter jobbet vid en sjö, cykla utan långärmat i kvällsvärmen, äta frukost på gräsmattan, lösa korsord på en brygga, sola på mammas och pappas altan, åka på loppisar, spela brännboll och besöka några fina ställen. Och krypa upp i soffan framför en film när sommarregnet kommer och känna känslan att det är skönt att få sitta inomhus litegrann och inte ha dåligt samvete över att jag inte är ute..
..vara: Lycklig och kär. Och det blir nog inte så svårt.
.. säga till mig själv: "Sluta nu och tänk på vad andra tycker och tänker. Var dig själv och våga!" Jag ska försöka lyssna på mig själv också så att jag följer mitt råd.. men det är en annan femma det, jag har inte lyckats fullt ut än även fast jag är snart 27 år.. Skärpning helt enkelt.
..lyssna på: Sommar i P1, sambon som spelar sommarvisor på dragspel och så vill jag upptäcka lite ny musik.
En sommar jag minns: Sommaren 2008 var jag i Schweiz och besökte både Paris, Lugano, Poiseux och Milano. Och andra ställen i Schweiz förstås. Men så kom jag hem till Sverige där i slutet på juli, vilket ju var pricket över i:et egentligen. Känslan att ha klarat av mitt aupair-år var fantastiskt. När jag var i Bryssel i april samma år hade jag satt ett alarm på mobilen med orden "du klarade det!" och de poppade upp där på min hemresedag. Då var jag stolt över mig själv.
En sommarresa: Vi var i Kroatien i två veckor, mina två M och jag, sommaren 2011. Åkte direkt efter att terminen tog slut. Vi hade bara bokat två nätter på hotell i Zagreb och sedan åkte vi lite som vi ville neråt den kroatiska kusten. Hoppade på en båt där och en buss där lite beroende på hur tidtabellerna såg ut. En fantastiskt fin resa. 
 
Kom igen sommaren 2015, jag ser fram emot några fina månader nu.
 
 

Kommentarer

Carolina

Vilken fin lista! Tror jag snor den till min blogg om det är okej? :)

Svar: Tack! Ja, men absolut! Sno på!:-)
Maja

2015-06-01 10:32:41
URL: http://carpia.blogg.se

ISA

OH! hopppas den blir sådär fin! Och vad härlig känsla det måste varit efter au-pair året, stolthet :)

2015-06-01 23:44:07
URL: http://isabyl.devote.se

Sandra Lundin

Alltså vilken underbar lista! Att tänka att det ska bli varmt väder (igår var jag tvcungen att ha på mig vinterjackan) och att man kan ligga någonstans och bara läsa är sån himla lyx för mig. Jag längtar!

2015-06-03 08:17:39
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera här: