Fredagsbukett, sushi och lite maniskt städande

Det blev tyst här ett tag. Jag har inte öppnat datorn sen i tisdags och det har varit skönt. Känslorna har varit upp och ner och fram och tillbaka men i det stora hela har det varit bra dagar. 
 
 
Buketten som fick följa med hem i fredags, något lyxigare än vanligt men det var det värt.
 
 
I lördags var vi inbjudna till "göra egen sushi"-kväll. Som det rullades makirullar och till slut lärde jag mig hur mycket det skulle vara i för att det skulle hålla sig till en rulle.. Gott, trevligt och en bra kväll helt enkelt.
 
 
Igår blev jag ensam vid 15-tiden när sambon åkte på 4-dagars kurs. Jag hanterade som jag brukar när jag blir ensam men egentligen inte riktigt vill det.. - jag städade. (för det mesta älskar jag dock att ha ensamma dagar/kvällar framför mig och förmodligen kommer idag att vara en sån kväll) Och med städning menar jag inte bara dammsugning och dammande utan tänk kökslådor, köksskåp och delar av garderoben. Fick lite rensat också vilket ju var bra.
 
Nu ser jag fram emot veckan som kommer att avslutas med att jag kommer att få prata en massa franska (!!!) då en kompis och hans kompisar kommer förbi för övernattning under deras "åka till Norge"-roadtrip. Chouette!
 

Kommentarer

Sandra

Men ååh, jag vill också lära mig göra egen sushi på det sättet. Så roligt och gott!

2016-04-18 08:41:29
URL: http://atilio.metromode.se

Isflingan

Åh vilken härligt färgglad och mönstrad garderob du har!!! :)

2016-04-20 06:59:00

Kommentera här: