Rörigt och härligt

Jag sitter här i röran. Förra veckan påbörjade jag ett "flytta tavlor"-projekt som inte är klart än. Jordgloben har heller inte fått någon ny plats än.. Kanske fortsätter jag lite senare ikväll, kanske inte. Jag har lagat mat men inte diskat, har tvätt i torkskåpet som måste hämtas och samtal, mail och ansökningar som måste ringas och skickas. Vi har köpt en hylla som inte har kommit upp, jag har gjort en hylla som fortfarande inte sitter på väggen och egentligen borde jag städa badrummet.
 
 
Ibland gillar jag röran och att veta om att jag har mycket att göra. Det ska bli härligt att ta tag i allt så småningom men nu väljer jag att fokusera på annat. Som det här:
 
 
→ Imorgon planerar jag att gå upp tidigt och yoga. Min nya rutin minst två mornar i veckan. Min stående hund är långt ifrån perfekt men det är ju inte det som är viktigt.
 
 
→ Kan inte låta bli att tycka att den här illustrationen + typografin är bland det finaste jag sett och jag är så glad att jag har den i min ägo.
 
 
→ Jag fick en glasflaska av mormor som det såldes grädde i förr i tiden. Älskar lite historia bakom föremålen.
 
 
→ Fredagsbuketten pryder fortfarande bordet och jag har på O.C på tvn istället för podd eller musik bara för att jag är ensam.
 
Härligt och rörigt på samma gång. Det gäller att fokusera på de små sakerna för att klara av resten. Dags att hämta tvätten. 
 
 

Kommentarer

ISA

snygg stående hund du fick till då! ;)

2016-04-18 22:43:40
URL: http://isabyl.devote.se

Johanna

illustrationen!! nu vet jag vad jag ska kolla lite extra efter på min nästa secondhandtripp!

2016-04-20 20:12:51
URL: http://johannamontell.se

Wilda

Åh illustrationen är helt underbar! Och gräddflaskan <3 Är imponerad över din stående hund ändå. Mina höfter är så jäkla oviga.

2016-04-23 08:58:55
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Kommentera här: