Spellista för musikquiz

Hör och häpna, nu blir det musikprat här. När någon lägger upp en spotifylista är jag den som hugger direkt pga att jag är sämst på att hitta egen ny musik. Gillar dock mycket att det går att få listor från spotify numer också, men där är nog problemet mest att jag glömmer lägga över låtarna jag tycker om till mina egna listor. Lyssnar till exempel fortfarande mest på listan L'élégance d'hérisson som jag gjorde 2010-2011.. 
 
 
MEN!
 
Under min universitetstid och framförallt under sista året ägnade jag mig åt musikquizzande varje onsdag kl19. Vi var en stomme på tre personer som oftast körde och eftersom man fick vara max fyra i ett lag var det lite olika personer i vår närhet som hoppade in som den fjärde personen. 
 
Ni vet de låtarna men har hört och kan precis men som man inte har en aning om vem det är som sjunger? De hittar ni i nedanstående lista. Bara att börja plugga in inför nästa musikquiz, de flesta låtarna har varit med på quiz på ett eller annat sätt. Och namnet? Vårt lagnamn såklart, fråga mig ej hur vi kom på det.
 
♫ Tiger in a carcrash 
 
 

Kommentarer

Emilie Levinsson

Vilken rolig grej att köra musikquiz med vänner! Bra tips!=)

2016-04-13 17:54:18
URL: http://loveyourbody.blo.gg/

Vicky

quiz och dylika lekar är verkligen en så himla svensk grej för mig, har jag märkt nu i efterhand efter att ha bott i usa i 2+ år. händer liksom ALDRIG här med lekar och quiz på fest??

Svar: Spännande! Finns det nått man gör som inte händer här i Sverige?
Maja

2016-04-14 06:29:32
URL: http://vickys.se/

Kommentera här: