1 år i lägenheten och julen är nästan borta i mitt favoritrum

I helgen plockade vi bort tomtar och juldukar och så har jag grejat och myst runt en hel del i lägenheten. Adventsljusstakar och bokgranar får dock stå kvar ett litet tag till. Vi åkte även och köpte lite nya växter för att även lägenheten skulle få en liten uppfräschning i och med det nya året.
Jag har en sån härlig känsla i kroppen just nu, den är svår att beskriva men den kommer till mig lite då och då och jag blir full av inspiration. Då vill jag fixa, läsa, inspireras/inspirera och förändra. Mer om detta kommer framöver, var så säker. 
 
Den 3 januari var det exakt ett år sen vi flyttade in och detta lägenhetsköp har helt klart varit vårt bästa köp. Vi har kommit bra i ordning men det är som sagt en hel del som jag/vi har i tankarna och jag hoppas på flera fina loppisfynd detta år.
Mitt favoritrum just nu är vårt "andra vardagsrum" där vi har vårt stora matbord, musikhörnan och pysselskåpet bland annat. Detta blir därför ett inlägg helt tillägnat detta rum. Varsågoda.
 
Jag plockade fram en ny duk till vårt stora matbord och ställde fram ett gäng mässingljusstakar och en ny växt i en liten kruka. Enkelt men fint.
Älskar för övrigt min nya kamera så om lägenheten var 2014 års bästa köp så är nog kameran nästan bästa "dyra köpet" 2015.
 
Just nu testar vi att ha vår blommiga soffa i vårt vardagsrum och då blev det ett tomt hörn i detta rum så en fåtölj fick flytta in så länge så får vi se vad som händer i det hörnet fram över.
 
Två favoriter i rummet är min mormor och morfars linneskåp som slukar det mesta samt den här hyllan som jag redan har visat en hel del här. Så nöjd (som ni förstår..).
 
Lite mer helhetsbilder det sista. Som sagt, favoritrummet just nu och här sitter jag gärna vid bordet och bloggar, skriver, läser och planerar.
 
När detta publiceras hoppas jag att vi precis har kommit fram till Stockholm där vi ska ha en liten minisemester. Tillbaka här på onsdag igen skulle jag tro. Hej så länge.
 

Kommentarer

Carolina

Det ser så himla gemytligt ut! Vill bara sätta mig i den där musikhörnan och jamma loss! :)

2016-01-05 10:14:53
URL: http://carpia.blogg.se

Sandra

Ni har det så himla fint hemma! Nu har vi också städat ut allt utom granen och ljusstakarna i våra fönster. Tror det får bli nu till helgen faktiskt för sen är jag så sugen på att göra om och fixa vårfint!

Svar: Tack! Ja, jag med. Tyvärr är vi borta över helgen men nästa vecka ska minsann allt ut och första buketten med tulpaner köpas. :-)
Maja

2016-01-07 08:58:55
URL: http://atilio.metromode.se

Kommentera här: