19 favoritstunder

▻ Vakna tidigt en helgmorgon och kunna läsa i morgonljuset eftersom han bredvid inte vaknat än.
 
▻ Sitta på café i flera timmar och prata med vänner
 
▻ Promenera hem en fredagseftermiddag och veta att jag har en hel helg framför mig att fylla med precis det jag känner för.
 
▻ På loppis och jag hittar något som jag har letat länge efter eller något som jag inte visste att jag ville ha..
 
 
▻ Stunden efter ett träningspass när kroppen är helt slut och jag är så glad (och trött).
 
▻ När en bok är så bra att den inte går att lägga ifrån sig.
 
▻ Skrattiga fikor på jobbet, vi är bra på skrattiga fikor.
 
▻ Minutrarna efter ett bra patientbesök som jag varit nervös inför. Som när jag skulle prova ut en sån här för första gången ↓ Jag var så pepp resten av dagen, synd bara att det lär dröja tills jag får prova ut en igen då patientkategorin (som väl är) är liten.
 
 
▻ En oplanerad söndag med Kalle.
 
▻ Smyga upp tidigt och göra iordning födelsedagsfrukost. (får göra imorgon!)
 
▻ När jag får avslöja en hemlighet och det blir en fin överraskning.
 
▻ Komma hem, en inredningstidning ligger på dörrmattan och det enda rätta är att göra te och sätta sig i soffan och läsa.
 
 
▻ Balettlektioner. Jag älskar balettlektioner. Jag borde börja igen.
 
▻ När hela pianostycket är igenomspelat utan några upphakningar.
 
▻ När han pussar mig på kinden i förbifarten.
 
▻ När en idé har blivit verklighet.
 
 
▻ Tända ljus när det skymmer.
 
▻ En promenad men en bra podcast i öronen i lagom varmt väder.
 
▻ Krama någon jag inte har kramat på länge.
 
 
De är de små och lite större stunderna som jag försöker samla på. De där stunderna som förgyller livet lite extra. Åh, vad de är viktiga.
 

Kommentarer

Sandra

Så mycket underbara saker i ett och samma inlägg! Bok som en inte vill lägga ifrån sig längtar jag extra mycket efter just nu.

2016-05-02 07:36:57
URL: http://atilio.metromode.se

Wilda

Underbara stunder. Myser in mig i det här inlägget en stund. Tack för det!

2016-05-04 09:59:34
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Kommentera här: