Ett fikonträd har flyttat in

Jag tog tillfället i akt när Kalle fyllde år och köpte honom ett fikonträd. Har ju själv velat ha ett så det blev ju glädje för oss båda. Nu ska vi bara lyckas hålla det till liv, varma söderfönster har vi i allafall och vi hoppas att det ska trivas där.
 
 
Krukan köpte jag i en blomsteraffär här i Växjö. Älskar den här designen, har även samma fast i mindre storlekar.
 
 
Trädet vill ha värme på sommaren och stå svalt på vintern. Håller så tummarna för att det växer till sig här inne och kanske till och med att den ger frukt.
 
 
Nu får den stå här i fönstret bredvid pelargonen och i och med att den fick ta en annan blommas plats fick jag lust att ändra om i våra fönster. Det är lite konstigt det där, hur man helt plötsligt ser en helt annan bild framför sig och det kliar i fingrarna för att få förändra. Älskar känslan.
 

Kommentarer

Mikaela

Gud så fint, håller tummarna för att den överlever och mår bra! Min älskade fiolfikus har bara skrumpnat ihop de senaste två veckorna och jag verkar inte kunna rädda den :( :( :( :(

2016-05-14 11:55:04
URL: http://bympv.blogg.se/

Emma

Åh älskar fikonträd! Hur har det gått för det? Jag funderar på att köpa ett! :)

Svar: Ja, det är så fint! Jodå, det lever än! Och det kommer knoppar så jag tror nog att det trivs någorlunda ialla fall. Sen ska det ju tappa alla bladen så småningom och vill stå kallare till vintern så får se hur det går med det.. :-)
Maja

2016-08-21 10:55:08
URL: http://weusedtodance.com

Kommentera här: