Söndagsglimtar

Det är söndag eftermiddag. Första dagen i maj månad och äntligen känner vi lite värme i luften. Värme i form av kärlek har jag känt en massa denna helg. Igår kom en fin vän på besök och övernattade. Vi pratade ikapp på café, bakade chokladbollar och så spelade vi spel alla tre efter en pulled oumph!-middag.
 
 
Hon fick elefantöra-sticklingar av mig som vi hoppas överlevde tågresan. Jag passade även på att kapa några till mig själv då min stackars elefantöra har varit överväxt sen en tid tillbaka.
 
Vi vinkade hejdå vid tåget och sen åts det pannkakor till lunch för att vi hade mjölk som behövdes göras slut på och sen cyklade vi runt två sjöar.
 
 
Väl hemma åt jag chokladbollsrester (bland de bästa resterna man kan ha hemma enligt mig) och valde ut vilken bok som jag ska läsa härnäst. Det blev den här ↑ som jag har hört ska vara hans bästa. Jag har läst flera andra så som triologin 1Q84 och Kafka på stranden. Nu är jag redo för en Murakami igen.
 
 
Kom på att jag glömt visa den här. "Råkade vinna" den på tradera för ett tag sen. Trodde aldrig att den skulle gå för en sån liten peng men ibland har man tur. Nu blir det lyxigt att smöra mackan framöver.
 
 
Sist men absolut inte minst. Basilikaplantorna tar sig! Nu ska jag läsa på lite om hur jag bäst sköter dem när de blir lite högre, finns ju många odlingstipsinlägg på flera bloggar där jag suger åt mig åt all kunskap som de delar med sig av.
 
Hoppas din söndag är/var fin.
 

Kommentarer

Wilda

Vilket härligt inlägg! Blir så glad. Norwegian Wood är verkligen en härlig bok. Hoppas att du gillar den lika mycket som jag gjorde! Och lycka till med odlingen! Jag håller också på och driver upp små plantor. :)

Svar: Kul att du gillade den! Hoppas också på att den lever upp till mina förväntningar. :-)
Maja

2016-05-01 21:55:54
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Kommentera här: