Köksrenovering - före

Imorgon går vi upp extra tidigt för att ta emot hantverkarna. Jag är så spänd på att få komma hem efter jobbet och se framstegen som gjorts dag för dag. Jag har aldrig visat vårt kök tidigare och anledningen är helt enkelt att jag inte tycker att det är "jag" och det passar inte in i lägenheten i stort. Det var verkligen helt funktionsdugligt och jag/vi har verkligen tänkt fler än två gånger om det är befogat att riva ut allt för att bygga nytt. Tröga lådor, dåliga lösningar och en läckande kyl bland annat fick oss till slut att ta beslutet. Vi valde ett svensktillverkat kök från Ballingslöv vilket betyder att det är tillverkat mindre än två timmars bilresa från Växjö.
 
 
Jag fick inga bra bilder på köket då jag kom på lite i sista stund att vi kanske ville ha lite före-bilder. Att luckorna är vita hjälper nästan inte när man har valt både svart kakel och svart bänkskiva. Vi har inte så mycket ljusinsläpp till detta rum (ett fönster som sitter lite tokigt på huset) och det tillsammans med allt svart gör det ju inte ljusare direkt. 
 
 
Förra helgen revs det ut som sagt och min snickar-bror la ett nytt golv. Det blev så bra! och jag hoppas det passar till allt det andra också. Snart vet vi.. Ikväll har vi även beställt två såna här lampor som ska sitta över de öppna hyllplanen.
 
Fortsättning följer i köksrenoveringen, jag ska försöka dokumentera så mycket jag kan även fast det är becksvart när man kommer hem från jobbet numer. Och det här har visst blivit en "söndagsblogg" där det endast kommer upp inlägg på söndagar, ska försöka ändra på det.
 
 

Kommentarer

Kommentera här: