Söndagsuppdatering

Jag sitter i soffan. Till vänster om mig står en diskmaskin, bakom mig ett kylskåp och tar jag ett svep med blicken över rummen så är det ett allmänt kaos. Renoveringen har med andra ord börjat och vårt kök är utrivet och ett nytt köksgolv är på plats. Nu får vi vänta en vecka tills byggfirman kommer och monterar upp köket som kommer i veckan. Skönt att vara igång ialla fall!
 
 
Vårt stora matbord får ta en hel del köksporslin, kändes onödigt att stoppa ner i lådor så det står köksgrejer lite överallt i detta rum.
 
 
Annars glädjs jag åt att min Oxalis har börjat ta sig igen. Fanns två stackars stjälkar kvar för ett tag sen som inte såg jättepigga ut och jag trodde att den hade gett upp. Ställde den i fönstret och vips så finns det nu en massa små blad igen. Tänk vad lite solsken (?) kan göra, den stod nämligen i hallen förut där vi endast har ett takfönster så den fick möjligtvis inte så mycket ljus som den ville ha. Fast jag har ingen aning om om det är anledningen till återuppståndelsen egentligen.
 
 
Nu ska vi åka iväg till svärföräldrarna (som bor så här fint ↑) och laga mat till dem, vad gör man inte när man inte har ett eget kök att vara i liksom. ;-) Ha en fin kväll!
 

Kommentarer

Kommentera här: