En lördagsmorgon

Jag tänker ofta att jag ska sova ut på helgen, alltså verkligen sova ut och sova länge. Lyckas jag? Nej, inte så ofta. Eller, jag antar ju att jag sover ut för jag vaknar av mig själv och inte av någon väckarklocka men särskilt länge blir det inte. Idag smög jag upp och gjorde i ordning frukost till mig själv samtidigt som K fick sova vidare för att orka med nattjouren i natt. 
 
 
Te i favoritkopp, lyx med lite aprikosmarmelad på en av mackorna och så yoghurt med äpple (!) För mig som är stenfruktsallergiker och egentligen inte kan äta äpple är det här bästa tiden på året. Fråga mig inte hur det går ihop men för kanske 15 år sedan upptäckte jag att jag kan äta äpplena på ett av träden som fanns i grannarnas trädgård. Nu har jag även hittat dem härnere och jag överkonsumerar därför äpplen just nu. Så. himla. gott.
 
 
Morgontidningen, P4, en ännu inte läst elle decoration och en bok gör mig också sällskap i morgonsoffan. Och ett anteckningsblock som jag nu använder lite som en dagbok för att dokumentera graviditeten. Dock har jag varit rätt så dålig på att skriva men hoppas på att jag tar mig tid och skriver ner lite punkter varje vecka i alla fall för att ha för minnet sen.
 
Hoppas ni får en fin lördag! Jag tänkte återkomma med lite tankar kring lägenhetsfix senare i helgen också, har fått lite nytändning i tankarna. Sånt är kul tycker jag .
 

Kommentarer

rememberthiis.blogg.se

Mysig start på dagen :)

2016-09-17 10:26:45
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Carolina

Älskade lördagmorgnar! :) Vad häftigt att du kan äta en viss sorts äpple. Det är så himla gott! Fick en kasse med äpplen av min mammas farbror när vi var nere i Dalarna så jag har gjort äppelpuré till Vidar, äppelkakor, äppelpaj och nu senast torkade jag äppelringar i ugnen med lite kanel på, succé! :)

2016-09-18 09:40:42
URL: http://www.carpia.blogg.se

Kommentera här: