Ett avklarat projekt och ett annat på gång

En ny möbel har fått flytta in hos oss. Vi köpte den redan i våras men först under semestern tog vi tag i att lämna in den för ommålning då den var rätt sliten färgen. Sitsen var dock fin redan från början. Ett riktigt kap alltså och skönt att den äntligen står här i lägenheten och inte i förrådet. Känslan när man kan pricka av ett projekt som har stått på en lista (för) länge alltså, den är härlig den.
 
 
Nu är bara frågan om den ska få stå här i hallen och i såfall vad som ska få pryda väggen ovanför. Jag återkommer väl om något år eller så med svaret..
 
 
Jag har även funderat ett tag på om den här teakhyllan ska få ledigt och ersättas av hyllplan på konsoler istället. Det skulle ge lite mer bokhylleförvaring tänker jag och även fast jag älskar den är det nog dags för den att bo i förrådet ett tag. 
 
 
Det här hörnet är lite snett och svårmöblerat annars tycker jag. Ska fundera vidare på lösning och ska även konsultera min snickarbror lite mer då det är en murstock bakom och lite sånt som jag själv inte riktigt känner för att borra i. Fortsättning följer helt enkelt.
 

Kommentarer

frulindrooos.blogg.se

Superfin möbel i hallen!!

Svar: Tack!!
Maja

2016-09-20 12:37:26
URL: http://frulindrooos.blogg.se/

Kommentera här: