Loppisfynd, en lampskärm och en liten bebisuppdatering

Klockan är mycket och det är onsdag kväll när jag skriver detta. Borde verkligen stänga ner datorn och sova precis som Hedvig gör här bredvid mig. I natt är vi ensamma då K har nattjour. Inspirationen har dock varit på topp idag, bland annat för att jag åkte iväg till biblioteket och satte mig i nästan två timmar. Mycket väl spenderad tid och jag känner att det är precis det jag ska göra när jag har egentid. Ta med datorn, köpa en kopp te i fiket och sedan ta mig an antingen blogg, föreningsjobb eller fixa annat som står på "att göra"-listan.
 
Det här inlägget blir eventuellt lite rörigt men så kan det bli ibland.
 
 
En sneakpeak på vår hall. För några dagar sedan fotade jag runt här inne och resten kommer i ett eget inlägg snart. Älskar fortfarande tamburmajoren som jag såg på loppisen ända från bilfönstret. Jag hade letat länge efter en och helt plötsligt stod den perfekta där för det finfina priset om 75kr om jag inte minns fel.

 
För några veckor sedan köpte jag nya lampfötter till vårt andra vardagsrum. En till vardera fönster. Sen fick de stå där och se sorgliga ut ett bra tag innan jag ramlade över de här lampskärmarna. Så nu ser bättre ut i fönstren helt klart.
 
 
Besökte Erikshjälpen förra veckan också. Kom hem med det här ↑ Mest saker till Hedvig såklart, det brukar bli så nuförtiden. Mest nöjd med barnstolen, den ska stå i hallen tänker jag mig.
 
 
Ja, och på tal om Hedvig. Här är en av hennes bästa grejer just nu. Ligga i babygymmet och försöka greppa tag i den där djurboken. Att stå upp är också en favorit. Starka ben har hon och hon växer så det knakar. Tre månader blir hon visst på fredag. Det är ju inte klokt vad fort det går. 
 
Glad påsk och ta hand om varandra. Händelserna i Stockholm har nog berört oss alla ordentligt och extra kärlek behövs i dessa tider.
 
ps. på söndag kommer jag starta upp en ny kategori här på bloggen där jag tipsar om en favorit bloggare/instagrammare just nu. Kika in då vettja. ds.



Kommentarer

norrsken emmis

ha en underbar fotsätt på torsdag och glad påsk!
kram

2017-04-13 08:34:37
URL: http://nouw.com/lillemmish

Wilda

Åh så himla fint! Loppisar alltså! Måste också leta upp e tamburmajor ;) Kul med serien! Den ser jag fram emot :D

2017-04-13 21:40:32
URL: http://reaktionista.se

Kommentera här: