Vårt vardagsrum - En ny tavelvägg och en blandning av gammalt och nytt

En liten uppdatering från vårt vardagsrum. Jag kom äntligen till skott och köpte kuddar i färger som jag har spanat på länge. Riktigt länge, eventuellt lite för länge. Jag är en sådan person som oftast måste tänka en, två och trettiotre gånger innan jag införskaffar mig en (oftast nyproducerad) sak och därför kan det dröja innan (eller om överhuvudtaget) den tillslut inhandlas. Ett inlägg om detta och om konsumtion överhuvudtaget håller jag på att fila på så jag går inte länge i mitt resonemang just nu.
 
 
Nu ser det ut så här när man kikar in från hallen. En vit/senapsgul och en rosa kudde pryder nu soffan, båda kuddfodralen är från Åhléns. Härligt med lite färg, tidigare hade vi mörkblå med vitt mönster. Inte så vårigt.
 
 
Ytterligare en sak som oftast tar tid för mig, det är att bestämma inredning och vad som ska upp på väggarna. Denna vägg har varit tom sedan vi flyttade in (dvs över 2 år..) men häromkvällen hände det något och jag rotade fram ett gäng saker som ska hängas på väggen och så s p i k a d e jag upp dem DIREKT! Kors i taket. Och såhär blev det. Är rätt nöjd faktiskt, mer ombonat blev det ju sannerligen.
 
 
Tavelväggen består främst av loppisfynd, traderaköp och sådant vi har fått ärva. Plus en spegel från lagerhaus. Den kombinationen kan man även applicera på resten av vår lägenhet. De flesta möblerna är köpta second hand eller ärvda men så har vi några nyinköp så som soffan (köptes till min första lägenhet) och tv-bänken (enda möbeln vi köpt ny på nätet). 
 
 
Slut på vardagsrum för den här gången!
 

Kommentarer

Maja

Vilken häftig taklampa! Gissar att den är köpt på någon second hand? :)

Svar: Tack, tycker mycket om den! :) Den är faktiskt nyproducerad! Heter Tage och kommer från Pholc. :-)
Maja

2017-04-06 19:28:00
URL: http://majjaeriksson.blogg.se

Anonym

Såg att du frågat angående tips om blogg. Svarade men råkade skicka iväg innan jag skrivit klart. Det går bra att du lånar bilder om du hänvisar till min blogg. Och jag förutsätter att du skriver med trevlig ton😊 Du får gärna säga till när du publicerat inlägget så jag kan in och kika 😊

2017-04-06 22:34:12

Kommentera här: