Första fynden för 2017 + ett miljötips

Häromdagen tog jag mig en sväng både till Erikshjälpen och Röda korset och kikade på utbudet. Kom hem med några grejer som jag är riktigt nöjd med och 2017 års första loppisfynd var ett faktum.
 
 
En sprayflaska i mässing för en tjugofemkrona och en rörstrandsassiett för ytterligare en.
 
 
Lite barntema blev det också när jag hittade Barnkammarboken för de allra yngsta och så en liten briotax. 
 
 
Allt som allt så blev det en summa strax under hundralappen, jag är glad och miljön är glad. På tal om miljön. Ytterligare ett miljötips som är superenkelt att anamma. Refil-värmeljus! Finns i de flesta affärer numer och det blir inget att ta till återvinningen. Vi har både koppar i plast (som känns mycket hållbara och är lite mindre) och i glas. 
 
 
Fina att förvara i glasburkar är de också vilket ju inte är ett minus. :-)
 

Kommentarer

Kommentera här: