Lägenhetsförsäljning, rensningsstart och vad som behövs till radhuset

Nu har vi tagit tag i vår lägenhetsförsäljning på riktigt och om en vecka ska det fotas. Vilket också betyder att det är dags att ta tag i allt rensande som måste ske innan flytten i höst. SÅ pepp på rens alltså! Saker ska säljas och skänkas, jag ser fram emot att få stå på loppis i alla fall en gång, mest för att jag tycker det är så kul att sälja och träffa folk (butiksjobb är typ mitt drömjobb).  Och på tal om jobb - nu är jag igång och jobbar så är ju hemma 0 minuter när det är ljust och fota-möjligt. Stor tumme ner för det men jag får väl vara sjukt effektiv på helgen helt enkelt och längta till vååårljuset. Så. Lite seg start här i Januari men hoppas kunna komma igång lite bättre snart.
 
 
Det ska funderas på om några möbler måste lämna oss och om vi behöver införskaffa oss något nytt/nytt fast gammalt. Bokhyllor kommer vi att behöva då den vi har nu som sväljer mest böcker är inbyggd i väggen. Jag troor att några böcker får lämna oss men jag kommer ha svårt att göra mig av med jättemånga så det kommer bli en del tunga flyttkartonger ändå..
 
 
Jag tänker att jag ska göra mig själv ett inspirationsinlägg om framtida inköp. Peppa mig själv att hitta hållbara alternativ (om det "måste" vara nytt) och verkligen läsa på om produkterna. Sen hoppas jag såklart att kunna hitta lite på loppis också och det mesta som vi har kommer ju att få följa med. Då det blir fler rum kommer vi dock till exempel behöva nya mattor, någon mer byrå, hyllor och så ska vi investera i två nya soffor. Mer om det en annan gång.
 
Så. Lovar att nästa inlägg om tankar kring nästa boende blir lite mer konkret och givande för andra och inte bara massa babbel som jag förstår om ingen alls har läst. 
 

Kommentarer

Kommentera här: