Loppisfynden 2017

När jag kom fram till att jag skulle sammanfatta loppisåret 2017 tänkte jag först att jag inte hade gjort så mycket fynd. Kom på max en burk och en bok men allt eftersom jag kikade runt här hemma hittade jag ändå lite till som fått flytta hit under året.
 
 
Tre plåtburkar, varav två syns på bild. Den runda minns jag inte var jag köpte men den turkosa fyndade jag för 40kr i en second hand-affär i min hemstad. Ett riktigt kap för en person som älskar plåtburkar OCH turkost.
 
En endaste liten ljusstake som står där ovan , rekord för att vara mig att bara ha köpt en, denna kostade en femma på Röda Korset. 
 
 
Krukor. Utökade krukförrådet med två blåvita krukor samt ↑. Denna kruka köpte jag samtidigt som ljusstaken med tanken att "volangen" skulle målas. Nu har det inte blivit så än som synes men kanske i år?
 
 
En hel drös med barngrejer har det också blivit såklart. Spel, pussel och böcker är ju utmärkt att hitta på loppis, liksom träleksaker. Kläder har vi också köpt men de fastnade inte på bild. Kunde heller inte låta bli att köpa dragspelet när vi ramlade över det då vi har ett riktigt här hemma som Kalle spelar på. 
 
 
Möbler. När jag funderade på om vi hade köpt något i möbelväg kom jag först inte på något men sen slog det mig att Hedvig ju har fått hela två stycken. En liten stol samt en dockvagn som just nu tjänar som bokställ. Vi har även köpt oss en träpall till hallen kom jag på nu när jag sitter och skriver det här.
 
Förutom de loppisar som vi vanligen besöker (tänker göra en guide när det närmar sig riktig loppissäsong) så har vi även hittat några nya. Bland annat Bittes loppis i Rottne som även siter ihop med en annan loppis och har en tredje mitt emot. Tips om ni är i krokarna! För andra gången besökte vi även Tyrolen i Blädinge när det var storloppis, vilket de har några gånger om året. Tips nr 2 att hålla koll på! 
 
Nöjd med loppisåret 2017 ändå och ser fram emot nya fynd i år samt att även få sälja på loppis någon gång när det är dags att rensa lägenheten inför flytt.
Vill hitta nån möbel till Hedvigs framtida rum, förvaringslådor som det inte går att få för många av samt fler leksaker/böcker. Känns som relevanta saker som också borde dyka upp under loppisåret. Vad tänker du kika efter?
 

Kommentarer

Kommentera här: