Vårt sovrum

Även fast vårt sovrum inte känns klart än på långa vägar så tänkte jag ändå att vi kan kika in lite grann. Lite kul att jämföra sen ju och ska vi vänta med att kika tills det känns klart så lär det få vänta något år eller två om jag känner mig själv rätt. Att inreda snabbt är inte en egenskap jag har fått nämligen (tyvärr), det får gärna ta tid och rätt som det är vänder jag mig till min sambo och utbrister en idé som vi sedan genomför. Aningen frustrerande för honom som gärna vill ha snabba lösningar. Får se om jag lär mig med tiden eller om denna ovana fortsätter..
 
 
Vi har ett stort sovrum med en stor garderob (som inte syns på bild, den lämnade förra ägarna kvar och står mittemot sängen) och så har vi en skrubb i sovrummet med plats för det mesta som man inte vill ha framme.
 
(Det är något knas med den här bilden. Den blir grynig så fort jag lägger in den här..)
 
Framförallt spånar jag (vi) på det här med sänggavel. Jag har inte hittat the one än så att säga och det ser ju lite tomt ut där över sängen. Frågan är ju om vi ens ska ha en, kanske går det att lösa tomrummet på något annat sätt. Ni hör. Det där är en sån där sak som jag går och väntar på att få en snilleblixt kring alternativt att jag ser den perfekta lösningen någonstans. Får se när det händer.. Sängborden har vi köpt på en lokalloppis och tankarna går kring om de ska målas om eller ej.
 
 
På ena sidan av sängen har vi nu fått upp en liten tavelvägg äntligen. Jag är en sån som ögonmåttar och spikar lite på känsla. Det blir inte spikraka kanter men det är lite charmigt tycker jag. Sen är det ju enkelt att byta ut motiv när man hänger upp en poster i en galge eller klämma och de är ju oftast lite olika stora så då blir det lite knasigt ibland men så får det vara. Jag har en speciell plan för den andra väggen mitt emot men det går inte att lösa än så den får vara tom så länge.
 
 
Vi fick ett presentkort av mina syskon i julklapp hos Sveriges bästa lampaffär ( = Växjö Elektriska) och i helgen bestämde vi oss äntligen för vilken lampa vi skulle slå till på. Det blev den här golvlampan som tills vidare får agera sänglampa. Ytterligare ett projekt som finns i tankarna är att sy nya kuddfodral så småningom. Ska bara hitta det rätta tyget först (och ni kan ju tänka er hur snabbt det brukar gå med ovanstående information färskt i minnet..).
 
 
Ovanför sängen har vi satt upp en hylla (eller egentligen två om man ska vara petig). Där huserar ett antal lådor, både loppisfynd och nyproduktion. Här har jag även samlat ett antal finböcker som är för djupa för vår bokhylla i vardagsrummet (måste, när jag tänker efter, skaffa oss en till bokhylla ganska så snart då de vi har även är rätt så fulla, men det är ett annat inlägg det). De kära fåglarna fick hedersplatsen där emellan. Fåglar är för övrigt ett genomgående tema här hemma om jag inte har sagt det tidigare. 
 
 
Från sovrumsdörren ser det ut så här och i fönstret står det nya krukor med pelagoner i. Krukorna köpte jag igår och är samma modell som den oxalisen fick bo i som ses i föregående inlägg. 
 
 
Sådär. Det var det lilla sovrumsinlägget det som vi kanske även kan kalla "inlägget med eventuellt lite för många parenteser" (men sånt är ju kul tycker jag ;-) )
 
Det här var det andra inlägget med lägenhetsfokus, för att kika in i vårt andra vardagsrum aka finrummet, klicka här:
 

Kommentarer

Veronica Wallgren

Vad fint ni har det :)

2016-03-08 18:09:03
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Lis Mari

Så vackert överkast, och takkronan också!

2016-03-08 18:11:45
URL: http://lismari.blogg.se/

rememberthiis.blogg.se

fint :)

2016-03-08 18:15:05
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

maja

Vad fint ni har det! Jag är inte mycket för vitt egentligen, men jag och min sambo ska i sommar flytta till en lägenhet med en minst sagt färgglad sovrumsvägg och då tänker jag att vi behöver ha en vit säng och lugnt i allmänhet. Så tack för inspirationen! :)

2016-03-08 18:17:43
URL: http://majjaeriksson.blogg.se

Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

så fint


Carolina

Haha! Älskar hur du bjuder på sig själv! Vad härligt med en skrubb i sovrummet där massa pryttlar kan får plats! :) Gillade särskilt överkastet. Tänk vilket arbete som ligger bakom det handarbetet!

2016-03-08 19:58:13
URL: http://www.carpia.blogg.se

Helene

Va fint!! :D

2016-03-08 19:59:04
URL: http://minttu.blo.gg/

Sandra Snellman

Vad fint och harmoniskt ni har det :)

2016-03-08 22:21:24
URL: http://sastronauten.blogg.se/

Ellen

Vilket mysigt sovrum!

2016-03-09 17:37:18
URL: http://ellenmatildas.blogg.se/

Linnéa Elisabeth

Så vackert! Ser dessutom lugnt och harmoniskt ut, vilket är ett måste för sovrum enligt mig! Extra kärlek på spetsfilten och tavelväggen.

2016-03-11 00:59:44
URL: http://linneaelisabeth.blo.gg/

Kommentera här: