Ett foto i timmen

Jag tänkte att ni skulle få hänga med mig under min gårdag genom det klassiska blogginlägget "ett foto i timmen". Jag är ju ledig nu och bara väntar och även fast jag vet att det är bra att vila sig i form (vilket jag också gör en del) så måste jag också aktivera mig lite för att inte dö av tristess..
 
 
8.00 Vaknar. Somnade om när sambons klocka ringde och märkte inte ens när han lämnade lägenheten. Så kan det gå. Jag behövde sova lite längre helt enkelt. Går upp och fixar lite frukost. Idag blir det havregrynsgröt med mormors äppelmos + två mackor. Inga fancy "bloggfrukostar" här med andra ord, jag är ganska så klassisk i mina frukostval.
 
 
9.00 Fortsätter med köksfixet. Idag lite fokus på köksbordet som nu äntligen är tömt på en massa grejer samt på fönstret. Nu funderar jag på gardiner och så vill jag måla om våra stolar. Helst skulle jag även vilja hitta ett runt bord och någon gång borde det ju hända.
 
 
10.00 Fixar i ordning mig och förbereder mig för att åka och utnyttja det här presentkortet. Ansiktsbehandling + massage med gravidfokus. Så. himla. skönt.
 
 
12.00 Således ett hopp här då behandlingen håller på en timma. Handlar lite och åker hem och äter upp rester från gårdagens middag. Belugalinsbolongese (har skrivit om receptet här). Mums! Passar även på att kika på lite skidor och vila i soffan.
 
 
13.00 Vilar lite till. Surfar lite. Bäddar sängen. I helgen ställdes vaggan vid min sida, vi får se hur mycket den kommer att användas då vi även har ett babynest som vi tänkte testa ha mellan oss i sängen.
 
 
14.00 Dags för en tur på stan då jag hade lite ärenden att uträtta. Bilden är tagen från vårt lägenhetsfönster och får symbolisera den korta promenaden ner till centrum då jag inte tog med mig kameran dit.
 
 
16.00 Hemma igen. Var ute lite för länge för min ryggs bästa men men, fick med mig detta hem ↑ plus presenter till svärmor som fyller år idag.
 
 
17.00 Sen var det bara att vila och att fixa till sig lite och sedan återigen spatsera ner på stan för att äta på restaurang på grund av redan nämnda födelsedag. Fint det.
 
Sen kom vi hem och det blev inga fler bilder. Hamnade framför filmen Turist och jag lyckades titta på hela, kors i taket, det hör icke till vanligheterna.
Så det var den tisdagen det.
 

Kommentarer

Anna

Åh, vad är det för vagga? Den ser jättefin ut! :)

Svar: Det är en som vi har fått låna, gammal tyvärr men håller med om att den är riktigt fin. :-)
Maja

2017-01-04 18:33:30

Emilia Sjödin

Vilket roligt inlägg! :)

2017-01-04 19:08:30
URL: http://emiliasjodin.blogg.se/

Carolina

Så himla spännande att gå i väntans tid! För exakt ett år sedan var jag i din situation och nu har jag en soon to be-ettåring som snackar för fullt och som snart tar sina allra första steg - galet va!? Livet alltså! <3 Njut av tiden och läs mycket böcker och VILA. Njut av att inte göra någonting. Ligg och fundera. Skriv. Och framförallt: LÄNGTA! :) Ha en fin dag!/Carolina

Svar: Tack för fina tips, ska försöka njuta så mycket jag kan! :-) Och alltså, nästan ett helt år har redan gått alltså, det är ju galet!! Ha en fin långhelg! kram
Maja

2017-01-05 08:35:52

Stina

Jag tycker att din blogg är så himla mysig, såå fin inredningsstil och så mysiga bilder. Och kul med Växjö-bilder, är själv uppvuxen där! Ser fram emot att följa dig/er 2017! Kram!

Svar: Men åh! Tusen tack för urfina ord! kram
Maja

2017-01-08 14:53:59

Kommentera här: